A Review Of بیماری سلیاک

Wiki Article

● تنها راه برای افراد مبتلا به بیماری سلیاک برای جلوگیری از علائم این است که گلوتن را از رژیم غذایی خود حذف کنند.

نشان می دهد: این قوام خیلی نرم می تواند نشانه اسهال خفیف باشد. سعی کنید بیشتر آب و نوشیدنی های حاوی الکترولیت بنوشید تا به بهبود آن کمک کنید.

با این ایده‌ها، از فضای زیر راه پله استفاده کن

بیماری سلیاک در نوزادان و کودکان؛ علائم، روش تشخیص و درمان

اکثر افراد مبتلا به بیماری سلیاک طول عمر طبیعی خواهند داشت، مشروط بر اینکه بتوانند با رعایت یک رژیم غذایی بدون گلوتن مادام العمر، این بیماری را مدیریت کنند.

برنج پخته و نرم شده (از برنج‌های فاقد گلوتن استفاده کنید)

بیشتر مردم، اسهال را اولین نشانه بیماری سلیاک می‌دانند. بیشتر مبتلایان به سلیاک در هنگام مراجعه به پزشک از اسهال شکایت می‌کنند. اسهال در نوزادان و کودکان نوپا منجر به شرایطی می‌شود که آن را “نارسایی در رشد” می‌نامیم.

پانکراتیت مزمن، سرطان لوزالمعده، انسداد در مجرای پانکراس یا فیبروز کیستیک نیز می توانند موجب روشن شدن رنگ مدفوع و زرد شدن مدفوع شوند. این بیماری ها موجب می شود از انتشار میزان مناسب آنزیمی که توسط لوزالمعده برای هضم تولید می شود، جلوگیری شود.

چربی هضم نشده در مدفوع می تواند موجب زرد رنگ شدن مدفوع شود. وجود چربی هضم نشده در مواد زائد بدن، همچنین موجب ایجاد کف بر روی مدفوع می شود. بیماری سلیاک از چه سنی شروع میشود بیماری سلیاک

کمتر می تواند نشان دهنده یبوست احتمالی باشد. این بدان معناست که برای حرکت دادن مدفوع به مقداری آب بیشتری نیاز دارید.

سرویس مادر و کودک – بیماری سلیاک نوعی واکنش خود ایمنی بدن به پروتئین گلوتن است. این پروتئین در گندم، جو و چاودار وجود دارد. نوزادان و کودکان نوپای مبتلا به سلیاک، در صورت مصرف مواد غذایی دارای گلوتن، دچار مشکلاتی می‌شوند.

کلینیک پایتخت - مقالات - علائم بیماری سلیاک چیست و چگونه تشخیص داده می‌شود؟

برای تنظیم رژیم غذایی فاقد گلوتن برای کودکان نوپا بایستی با پزشک کودک و متخصص تغذیه مشورت کنید، تا برنامه ای مغذی و سالم برای او داشته باشید.

محتوای این مقاله صرفا برای افزایش اطلاعات عمومی شماست و به منزله تجویز پزشکی نیست.

Report this wiki page